Databáze dotazů
Kde najdu RVP ZV finální verzi ke stažení? Jsou časové dotace jednotlivých oborů stanovených v RVP ZV na 1. a 2. stupni jasně dané? Je například přesně dané, že v 1. ročníku je týdenní dotace na ČJ 5 hodin? Či dotace oboru Anglický jazyk je pro 7. ročník 4 hodiny? Jsou dotace dané tak jako v mŠVP předmětovém? A jestli ano, je to jediné místo, kde tato čísla najdu? Nebo je to i v modelech jen příklad? Je disponibilní dotace přesně rozdělená mezi ročníky jako je to v mŠVP předmětovém? Tedy například 2 hodiny pro 1. ročník, 3 pro 2.-5.? Nebo je možné disponibilní hodiny rozdělit jak chceme?
Kde najdu RVP ZV finální verzi ke stažení? Vydaný a platný RVP ZV 2025 naleznete na stránkách https://prohlednout.rvp.cz/zakladni-vzdelavani je možné stáhnou si jen závaznou část RVP ZV nebo RVP VZ s metodickými komentáři https://prohlednout.rvp.cz/export . Jsou časové dotace jednotlivých oborů stanovených v RVP ZV na 1. a 2. stupni jasně dané? (Je například přesně dané, že v 1. ročníku je týdenní […]
Kdo má oprávnění chodit učiteli na hospitace do výuky na ZŠ? Smí chodit na hospitace rodiče žáků?
Do vaší výuky může vstoupit za účelem hospitace pouze ředitel školy nebo jiný jím pověřený člen vedení školy, obecně proto, že je vedoucí pracovník a k jeho povinnostem patří kontrola a hodnocení zaměstnanců a specificky i v souvislosti s jeho povinnostmi plynoucími z § 164 školského zákona (zák. č. 561/2004 Sb. ve znění pozdějších úprav). […]
Dobrý den, potřebuji celé úplné znění STÁVAJÍCÍHO RVP, nejsem schopná to nikde na webu najít.
Dobrý den, předpokládáme, že „Stávajícím“ RVP ZV máte ma mysli aktuálně platný RVP ZV z roku 2025. Je k dispozici v Informačním systému RVP zde. Můžete si ho též stáhnout v pdf formátu zde. Metodickou podporu revize RVP naleznete na jednom místě zde.
Dobrý den, začínáme tvořit naše ŠVP a potřebujeme se zeptat, zda dobře rozumíme této formulaci: Distribuce a rozpracování OVU vzdělávacích oborů a OVU průřezových témat v RVP ZV do školních OVU v jednotlivých ročnících (delších obdobích) povinných či volitelných předmětů. Znamená to, že školní OVU nemusejí být nutně stanovené pro každý ročník, ale můžeme si je stanovit pro více ročníků najednou? Je tedy možné mít stanovený školní OVU pro 5. třídu a pro 9. třídu?
Dobrý den, ano, tak jako v dobíhající verzi RVP ZV i v revidovaném RVP ZV 2025 je možné očekávané výsledky učení stanovit i pro delší období než je jeden ročník. Taková úprava by měla být použita tehdy, kdy je zřejmé, že očekávaný výsledek učení v po sobě následujících letech bude obtížně odlišitelný. Výklad tohoto ustanovení […]
Dobrý den, jsme škola, která aktuálně má pouze 1. stupeň, ale od příštího školního roku zahájíme výuku i na druhém stupni a to 6. třídou. V dalších letech pak postupně budou přibývat další ročníky, jak budou žáci stárnout. Můj dotaz zní, zda můžeme (příp. za jakých podmínek) zpracovat ŠVP pro 6-9. třídu již rovnou dle nového RVP, aniž bychom museli zároveň upravovat vzdělávací program pro 1. stupeň. Přeji hezký den, Jan Zahradník
Dobrý den, vzdělávat podle ŠVP v souladu s revidovaným RVP ZV 2025 můžete opravdu již od 1. 9. 2025 v 6. ročníku. Jak plyne z dotazu, plánujete nejprve vytvořit upravený ŠVP pro 2. stupeň. To je jistě možné. Je důležité zajistit návaznost 1. a 2. stupně v situaci, kdy budete výuku podle upraveného ŠVP zahajovat […]
Od září 2027 je nové RVP povinné v 1. a 6. ročníku. Je možné od tohoto data vzdělávat dle revidovaného RVP ve všech ostatních ročnících? Tzn., že by se v září 2027 revidované RVP zavedlo ve všech ročnících dané školy současně?
Dobrý den, ano, v souladu s opatřením ministra školství, kterým se vydává RVP ZV 2025 je možné zahájit výuku podle ŠVP upraveného v souladu s revidovaným RVP ZV 2025 od 1. 9. 2027 ve všech ročnících.
Dobrý den, prosím o informaci k pilotování modelových ŠVP po revizi. Pokud bychom chtěli pilotovat jeden z těchto modelů, bude implantován přesně tak, jak je připraven (počty hodin, předměty, volitelné předměty) nebo se nejprve upravuje podle potřeb školy (za dodržení základních podmínek učebního plánu)? Děkuji.
Dobrý den, ve výzvě k pilotnímu ověřování modelových ŠVP budou popsány možné odchylky od publikovaných modelových ŠVP.
Dobry den. Snazime se dat dohromady zadost o udeleni akreditace pro INSTRUKTOR SKALNIHO LEZENI a INSTRUKTOR SJEZDOVEHO LYZOVANI. Mam 2 dotazy: Je mozne zaplatit poplatek 1000,- prevodem? Je mozne poslat dokumenty prez datovou schranku, ci jinak v elektronicke podobe? Honza Novotny
Vážený pane Novotný, k Vašemu prvnímu dotazu ohledně poplatku za autorizaci Vám sdělujeme, že od 1. ledna 2025 již nebude možné hradit správní poplatky prostřednictvím kolkových známek. Tyto poplatky bude možné platit pouze bankovním převodem nebo pomocí QR kódu. Pokud máte nevyužité kolkové známky, doporučuje se je použít nebo odprodat na vybraných pobočkách České pošty do […]
Jak zapracovat nové pojetí informatického vzdělávání do běžícího ŠVP? Je třeba ho celý přepracovat, když se podle něj jednotlivé ročníky učí? 4. ročníky budou mít změnu jen ve 4. ročníku. Může mi nějaký metodik ŠVP poradit, prosím? Je jasné, že od 1.9.2025 pro 1. ročníky bude ŠVP kompletně nový. Ale co ti ostatní?
Jak i z opatření MŠMT vyplývá (001_opatreni_RVP_GYM.pdf), od 1.9. je opravdu ve všech ročnících gymnázia nutné aplikovat nové ŠVP. Nicméně je však zřejmé, že ve vyšších ročnících již nelze zcela stihnout naplnit všechny OVU dle nového ŠVP – je proto záležitost možné řešit například v ŠVP (či jeho dodatku) deklarací, s vhodným způsobem jak dodatkem ošetřit hodnocení […]
Již jsme se pustili v naší škole do tvorby nového ŠVP, a máme dotazy ohledně integrovaného modelu ŠVP. Prakticky s integrovanými předměty již déle pracujeme, teď to jen potřebujeme vyjádřit v tabulaci a ŠVP. Zajímalo by nás: Mohu předměty integrovat dle vlastních potřeb školy a stupňů či jsou návrhy z mŠVP nějak závazné? Jsou nějaké limity integrací? Je možné informatiku integrovat do předmětu Český jazyk i Matematika..? Jak by ale vypadala kalkulace hodin? Dělilo by se to třeba na 0,5 INF? Jak by se takové integrace oborů reálně vykazovaly v tabulaci hodin? V některých částech modelu jde rozpis oboru až do učebních okruhů a témat, jinde to končí kompetencemi. Stačí mít předmět vyjádřený jen v rámci ZG, PT, KK nebo musí ŠVP obsahovat i tématické plány oborů?
Mohu předměty integrovat dle vlastních potřeb školy a stupňů či jsou návrhy z mŠVP nějak závazné? Ne, modelové ŠVP závazné nejsou, ani se do budoucna o jejich závaznosti neuvažuje. Jsou ukázkou možného zpracování ŠVP, lze je převzít, modifikovat, upravit nebo se jimi inspirovat. Škola se jimi vůbec nemusí zabývat, tak jako doposud je zcela v pořádku, že […]